PRODUKCJA FILMOWA

UNESCO - PIERWSZY LIST OTWARTY

POŻEGNANIE PIANISSIMY - piano znaczy cicho…

2015 - AL KHALEDIAH EUROPEAN ARABIAN HORSE FESTIVAL

XXXVII POLSKI NARODOWY POKAZ KONI ARABSKICH CZYSTEJ KRWI

EMOCJONUJĄCY WARSZAWSKI FESTIWAL KONI ARABSKICH 2015

Z WIELKIM SMUTKIEM ŻEGNAMY PANIĄ IZABELLĘ PAWELEC - ZAWADZKĄ

2014 - Al Khalediah European Arabian Horse Festival

2014 - Dzień Zjednoczonych Emiratów Arabskich

2014 - KRÓLEWSKI DAR Z BAHRAJNU

2013 - Sheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan Cup - Dzień UAE

2013 - Wielka Warszawska i Wyścig Katarski

GALERIA FOTOGRAFII - MARTA BARANOWSKA

TŁUMACZENIA

PARTNERZY

PARTNERZY TECHNICZNI

Prezes zarządu


więcej...

FOTOGRAFOWIE

Rekomendowani fotografowie
więcej...

WSPIERAJ PIKJ

Jeśli chcesz wspierać nasz Instytut
więcej...

GALERIA RYSUNKU

Rysunki satyryczne Joanny Jasińskiej-Koronkiewicz
więcej...

FACEBOOK - "ZALAJKUJ" NAS!

Kliknij poniżej "Lubię To!" by móc na swoim facebooku śledzić działania PIKJ!




Budujemy Stajnię - przewodnik Muratora

Wybierz odpowiedni projekt dla siebie.

Murator SC11

więcej...

POWOZY KONNE FIRMY MENDYKA



Artykuł sponsorowany:


Berlina

Pojazdy konne były w ubiegłych stuleciach  i są nadal przedmiotem, który nie tylko służył temu by moc się przemieszczać, udać się na polowania, przejażdżki czy uprawiać ten swoisty rodzaj sportu jakim jest powożenie. Były one również elementem dodającym prestiżu i świadczyły o  zamożności właściciela. W zależności od tego jakie to były powozy, jakimi  tkaninami były wybijane oraz przez kogo były zbudowane można było ocenić klasę powozu.
Zjawisko to można śmiało porównać do młodszej siostry zaprzęgów konnych - „motoryzacji”. Budowane są auta zarówno  seryjne jak i absolutnie wyjątkowe egzemplarze z serii limitowanych czy tworzonych na indywidualne zamówienie. Tak samo było i jest z powozami. Można  śmiało powiedzieć że czymś absolutnie wyjątkowym, co wyróżnia właściciela i daje mu wiele satysfakcji, jest posiadanie powozowni z pięknymi, ręcznie budowanymi powozami.

Powozy konne najwyższej jakości, budowane w tradycyjny sposób na wzór XIX manufaktur można zamówić w renomowanej firmieMendyka, która oferuje  powozy projektowane i wytwarzane na indywidualne zamówienia klientów z całego świata. Uznanie firmy na arenie międzynarodowej utwierdza klientów w przekonaniu o dobrym wyborze.

Manufaktura.

Wszystkie etapy budowy powozów odbywają się na terenie firmy. Zanim przystąpi się do budowy wybranego modelu powozu, zbierane są materiały historyczne: zdjęcia, obrazy, opisy. Następnym etapem jest projekt graficzny wykonywany ręcznie, który jest podstawą do wykonania  szablonu w skali 1:1. Na jego  bazie wykonywana jest rama skrzyni, po czym  zostaje ona  przekazana do kuźni gdzie jest wzmacniana szyną przez wykfalifikowanych kowali – pracujących przy palenisku. Podczas kolejnych etapów montowane są koła, resory i inne elementy podwozia. Każdy typ powozu opatrzony jest typowymi dla swojego rodzaju okuciami ozdobnymi takimi jak klameczki, uchwyty, ozdobne aplikacje. Im prostszy model tym jest ich mniej.
Natomiast przy powozach typu „gala” może być ich nawet kilkadziesiąt, są one wówczas bogato dekorowane. Sam proces wytworzenia tych drobnych aczkolwiek bogatych detali jest bardzo pracochłonny, należy bowiem najpierw wykonać bardzo dokładny model przy wykorzystaniu wykfalifikowanych rzeźbiarzy,  następnie odlać w brązie lub mosiądzu po czym pozłocić lub posrebrzyć. 


Okucia

Klienci odwiedzający Manufakturę Mendyka mają możliwość obejrzenia procesu powstawania powozów od początku do końca. Mają okazję zobaczyć jak wyrabia się drewniane koła, buduję skrzynie, wyrabia się resory i pozostałe części podwozia oraz  jak przebiega proces składania wszystkich części w całość.


Widok na halę manufaktury

Rzeźba , złoto i jedwabie.

Niezwykła grupa pojazdów luksusowych zawiera w sobie wszystko co najlepsze. Powozy w całości lub części  złocone, wybijane włoskimi i francuskimi jedwabiami, opatrzone bogatym haftem i pięknymi tkanymi taśmami.
Firma „Mendyka” realizuje indywidualne zlecenia i buduje różnego typu powozy Galowe zarówno te bardziej powściągliwe w stylistyce- chłodne i eleganckie jak również modele  bogato rzeźbione, wzorowane  na najlepszych pojazdach budowanych w ubiegłych stuleciach. Rzeźba w całości lub w części może być pokryta  złotem - to sprawia że powozy są absolutnie wyjątkowe i unikatowe.


Złocone koło powozu

Szanując tradycję idziemy również z duchem czasu, a więc  projektujemy i budujemy  powozy na miarę życzeń klientów, ozdabiając je motywami charakterystycznymi  dla kultury danego zakątka świata. Bądź idziemy w kierunku personalizacji wybranego powozu np. nadając  kolor typowy dla barw rodowych. Lakiernia, pracownia pozłotnicza oraz tapicernia są miejscami gdzie powozy otrzymają  zdobną szatę zewnętrzną. Ręcznie malowane ornamenty, herby i monogramy nadają powozom charakteru  dzieła sztuki- jedynego i niepowtarzalnego.


Złocony i malowany panel powozu.


Jedwabna tapicerka.

Komfort i elegancja

Powozy podwójnie resorowane nie  mają sobie równych pod względem komfortu jazdy. Skrzynia zawieszana jest na pasach skórzanych, dzięki czemu wszelkie nieprzyjemne  drgania są zniwelowane. Ponadto ta konstrukcja sprawia ,że są to powozy zaliczane do najwyższej klasy. Do tej grupy zaliczane są pojazdy reprezentacyjne  oraz budowane na takie okazje jak śluby, jubileusze lub inne ważne  okazje i wydarzenia. 


Kalescha


Landauer na  Resorach „C”


Grand Duc

Dostojne pocztowce.

Niezwykle ciekawymi powozami są pocztowce angielskie. Od wielu lat budujemy repliki dyliżansów. Pocztowce angielskie ciągle cieszą się niezwykłą popularnością do tego stopnia, iż organizowane są doroczne spotkania powożących w Anglii, Holandii i Niemczech oraz w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Zaprzęgane w klasyczną chomątową uprząż 4 konie oraz epokowo ubrani pasażerowie robią niesamowite i niezatarte wrażenie. Jest to niezwykle elitarny sport.


Road Coach

Eventy& pikniki

Powozy  mogące pomieścić większą ilość osób można świetnie wykorzystać do zorganizowania pikników. Do tego celu powozy mają wbudowane kufry piknikowe z miejscem na wino, szampan i kieliszki, niektóre również składane stoły i krzesła. Wszystkie elementy  wykonane z egzotycznych gatunków drewna.


Zestaw piknikowy.


Break Myśliwski


Przykłady kufrów piknikowych oraz wnątrze Privat Omnibusa. 


Omnibus


Wagonetta Koszykowa 

Sport

W ofercie firmy znajdują się także klasyczne pojazdy sportowe. Są  pojazdy zarówno 4-kołowe jak i 2–kołowe, dopasowane do konia jaki i powożącego. Zarówno panie jak i panowie znajdą w ofercie pojazdy przeznaczone do powożenia właśnie z przez nich. To właśnie  dla nich  budowane są lekkie  i eleganckie Spider’y oraz dostojne Phaeton’y. Bardzo ciekawe i eleganckie są powozy 2–kołowe wyposażone w regulację balansu, który gwarantuje  komfort jazdy oraz nienadmierne obciążenie konia. Niezwykle spektakularny jest zaprzęg Tandemowy gdzie wyeksponowany jest zarówno wysoko siedzący powożący jak i konie. 


Sport Break Aachen


Spider Model Lowton


Phaeton

Z rodziną na przejażdżkę.

W żadnej  powozowni nie powinno zabraknąć powozu  prostego ale niezwykle praktycznego i użytecznego. Takiego , który zaprzęgamy w  pogodę i niepogodę. Musi być wygodny dla pasażerów i naszego ulubionego konia.
Do grupy takich powozów zaliczamy Wagonetty, Breaki, Phaetony. 


Phaeton


Break-Wagonette

Bezpieczeństwo.

Aby zapewnić bezpieczeństwo  użytkownikom powozów udoskonalono ich system hamulcowy. Pierwotnie były to tylko hamulce mechaniczne, obecnie  stosuje się hamulce taśmowe, bębnowe lub hydrauliczne. 


Hamulce taśmowe są dyskretne i zapewniają efektywne hamowanie.

Technologia.

Powozy  konne firmyMendyka budowane są z najlepszych gatunkowo rodzajów drewna. Projektowanie i wszystkie etapy produkcji są przeprowadzane na terenie firmy. Szerokie zaplecze technologiczne, pozwala na wykonanie wszystkich części składowych powozu pod stałym nadzorem. Zapewnia to utrzymanie wysokiej jakości już od samego początku procesu produkcji. Specjalnie dobrana technologia lakierowania powozów, chroni jego podstawowy budulec  jakim jest drewno przed negatywnymi  skutkami atmosferycznymi, a finalna warstwa  lakiernicza zapewnia doskonały wygląd. Wszystkie powozy są ręcznie dekorowane liniami lub opatrzone monogramami. Na specjale życzenie powozy są malowane ręcznie pędzlem. Niezwykle istotnymi elementem jest tapicerka. W zależności od typu powozu oraz upodobań klienta do tapicerowania używany najwyższej jakości skór oraz materiałów z najlepszych manufaktur – najczęściej europejskich. Wszystkie detale zawsze uzgadniane są z klientem tak by efekt finalny był zadowalający.

Oprócz  budowy i rekonstrukcji powozów, manufaktura Mendyka przeprowadza renowację i rekonstrukcje powozów. 

Firma Zenon Mendyka jest sponsorem PIKJ




kontakt z nami
Aby się z nami skontaktować kliknij: KONTAKT

PIKJ ©2010
Nota prawna

Project: www.futurition.com

Kuwait, UAE, Qatar, Saudi, Oman, Jordan, USA, France, UK, United Kingdom, Italy, الكويت ، الإمارات العربية المتحدة ، قطر ، السعودية ، عمان ، الأردن ،